Saturday, July 9, 2011

Imtihan.

Fasa exam adalah kurniaan Allah khusus kepada kita yang bergelar pelajar; fasa untuk menambah pahala ibadah kepadaNya hanya jika setiap usaha dan tawakkal kita untuk Dia. Malangnya, berjayakah kita merebut peluang yang diberi?

Allah ampuni kami atas sifat leka dan lalai ini!

Pena telah diangkat dan catatan telah mengering. Perbanyakkan doa dan usaha sehabis mungkin. Lagi satu kawan, usah takut dan usah cemas kerana kita ada Dia bukan? Allahussomad!


Oh ya! Hari ini tanggal 9 Julai 2011, harus saya coretkan sedikit sebagai kenangan. Satu lagi coretan sejarah yang terlakar di malaysia yang amat bermakna buat jiwa-jiwa merdeka yang mendahagakan angin perubahan di tanah tumpah darah sendiri.

Walaupun terdapat sedikit kekesalan kerana saya tidak dapat turut serta dalam perhimpunan membawa angin perubahan ini, tetapi saya bersyukur melihat ramai disekeliling saya yang telah mula membuka mata. Angin perubahan semakin dirasai.

Satu perkara yang ingin saya katakan; BERSIH 2.0 message received! 
Tahniah buat semua and i'm proud of Malaysians.
 

1 comment:

Wani said...

bittawfiq wannajah kakak2 lollipop! (: